آخرین اخبار

ممنوع‌النطق کردن نماینده فرقی با به توپ بستن مجلس ندارد/ این مجلس خانه ملت نیست، خانه منویات هیات رئیسه است

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده پیشین مجلس می‌گوید: مجلسی که به خودش اجازه می‌دهد تریبون نماینده را ببندد، دیگر خانه ملت نیست، بلکه خانه منویات هیات رئیسه است زیرا مجلس اکنون فقط صدای یک نفر را قطع نکرده است، بلکه صدای همه افرادی را که به این نماینده رای داده‌اند قطع کرده است لذا معتقدم این کار هیچ فرقی با به توپ بستن مجلس ندارد.

اشتراک گذاری
02 تیر 1402
کد مطلب : 5738

جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ :

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی نماینده پیشین مجلس می‌گوید: مجلسی که به خودش اجازه می‌دهد تریبون نماینده را ببندد، دیگر خانه ملت نیست، بلکه خانه منویات هیات رئیسه است زیرا مجلس اکنون فقط صدای یک نفر را قطع نکرده است، بلکه صدای همه افرادی را که به این نماینده رای داده‌اند قطع کرده است لذا معتقدم این کار هیچ فرقی با به توپ بستن مجلس ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده سابق مجلس در تحلیل ماجرای واگذاری خودروهای شاسی‌بلندها ممنوع‌النطق کردن احمد علیرضابیگی به توازن/به گزارش رویداد۲۴؛ می‌گوید: آقایان می‌گویند این‌ها خدمات رفاهی بوده و حرام نیست و هزار و یک توجیه برای این موضوع دارند، اما این رانت است و ارکان حاکمیت نباید از رانت استفاده کنند. یکی از دریافت‌کنندگان خودرو گفته ما پولش را داده‌ایم! سوال من این است که آیا همه مردم می‌توانند از این رویه استفاده کنند؟ اگر شما نماینده نبودید، به شما می‌دادند؟ قطعا خیر. پس شما یک رانت غیرموجه غیرقانونی را استفاده کرده‌اید. 

او ادامه داد: یک نماینده در اقدامی بسیار خوب این موضوع را افشا کرد اما شما به جای بررسی و اقدام، او را ممنوع‌النطق کرده‌اید. این یک بدعت بسیار زشت و خطرناک است. نماینده مجلس صیانت دارد و خوب است بدانید که در آیین‌نامه مجلس قطع کردن نطق ناطق غیرقانونی است. یعنی اگر نماینده‌ای خلاف امنیت هم صحبت کند، کسی حق ندارد نطق او را قطع کند. حتی اگر تهمت و افترا زده شود هم حق قطع کردن نطق او را ندارند و طبق قانون به کسی که به او افترا زده شده است دو برابر وقت می‌دهند برای دفاع و صحبت. من از سکوت سایر نمایندگان در این خصوص متعجبم زیرا این مصداق بارز استبداد پارلمانی است؛ نمایندگان بدانند این شتری است که در خانه هر کسی می‌خوابد. حالا هیات رییسه برای بستن میکروفن بیگی به این نامه هیات نظارت استناد می‌کنند. در مجلس ششم اتفاق مشابهی افتاد و برای آقای لقمانیان یکی از نمایندگان مشکلی پیش آمد. آن زمان آقای کروبی نامه‌ای نوشت و اعلام کرد این استبداد است و آزادی‌خواهی را از مجلس می‌گیرد اما اکنون می‌بینیم که نمایندگان هرکدام که می‌خواهند صحبت کنند، اول از دولت تشکر می‌کنند. خب مردم اشک می‌ریزد از این حرف‌ها، این‌ها واقعا نمایندگان مردم نیستند.


فقط صدای یک نفر قطع نشده است، صدای همه افرادی را که به یک نماینده رای داده‌اند قطع شده است

جعفرزاده می‌گوید: مجلس اکنون فقط صدای یک نفر را قطع نکرده است، مجلس صدای همه افرادی را که به این نماینده رای داده‌اند قطع کرده است. معتقدم این کار هیچ فرقی با به توپ بستن مجلس ندارد. نمایندگان هم نباید سکوت کنند. شنیدم که نمایندگان گفتند که می‌خواهیم نماینده افشاگر را تنبیه کنیم و جریمه نقدی درنظر بگیریم، شما چه کاره‌اید؟ اصلا هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خودش غیرقانونی است و اصلا نباید تشکیل می‌شد. شما صدای نماینده مجلس را خفه می‌کنید. تعجبم از بیگی است که چرا استفعا نمی‌کند؟ کسی که نتواند کار نمایندگی‌اش را انجام دهد باید استعفا دهد. 

اقدام مجلس در ممنوع‌النطق کردن نماینده، مانند همان سیاست لوله کردن مردم است

او در ادامه می‌گوید: البته از این هیات رییسه و مجلس از این رفتار‌ها تعجب نمی‌کنیم. تورم و فساد و فقر و اختلاس و طلاق و … کشورا را منفجر کرده، مجلس سکوت کرده است. مجلس به جای حمایت از مردم مدافع یک دولت ناکارآمد است. اقدام اخیر مجلس در ممنوع‌النطق کردن نماینده، مانند همان سیاست لوله کردن مردم است.

مجلسی که به خودش اجازه بستن تریبون نماینده را می‌دهد، خانه ملت نیست، خانه منویات هیات رئیسه است

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس با این کار انگیزه کاندیداتوری را در افرادی که خواهان حضور در مجلس هستند را کشته است، گفت: افرادی که می‌خواستند کاندیدا شوند می‌گویند مجلسی که به خودش اجازه می‌دهد تریبون نماینده را ببندد، دیگر خانه ملت نیست، بلکه خانه منویات هیات رئیسه است. هرکاری را نمایندگان به دلیل حضور در جایگاهی که دارند بتوانند انجام دهند و دیگر مردم نه، می‌شود رانت. می‌گویند پولش را داده‌ایم، چرا به من و شما ندادند پس؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + دوازده =